Strona główna » Pytania i odpowiedzi » Czy podatnik może napisać do urzędu skarbowego wniosek o umorzenie odsetek ze względu na to, że urząd tak długo nie odzywał się w tej sprawie, a podatnik był przekonany, że sprawa jest już dawno wyjaśniona?

Czy podatnik może napisać do urzędu skarbowego wniosek o umorzenie odsetek ze względu na to, że urząd tak długo nie odzywał się w tej sprawie, a podatnik był przekonany, że sprawa jest już dawno wyjaśniona?

08.01.13
Pytanie
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą rozlicza się na PIT-36 L. We wrześniu 2009 r. otrzymał wezwanie z urzędu skarbowego o nieuregulowaniu tej kwoty. Ponieważ podatnik nie zapłacił jej urząd skarbowy kwotę tę pobrał sam z wpłat za 2008 r. W związku z tym powstała niedopłata w podatku dochodowym za rok 2008. Podatnik otrzymał w związku z rokiem 2008 wezwanie w listopadzie 2010 o konieczności uregulowania brakującej kwoty. Podatnik zadzwonił do urzędu skarbowego i otrzymał odpowiedź, że sprawa jest już wyjaśniona. Podatnik prowadzi działalność gospodarczą do dnia dzisiejszego i rozlicza się na PIT-36 L. W związku z rozliczeniami za lata 2009-2012 nie otrzymał żadnych wezwań. We wrześniu 2013 r. podatnik znowu otrzymał wezwanie do zapłacenia brakującej kwoty z roku 2008. Podatnik znowu zadzwonił do US informując, że sprawa ta została wyjaśniona już wcześniej. Od urzędnika dowiedział się, że rok 2008 nie jest zamknięty. Po wizycie w urzędzie skarbowym okazało się, że faktycznie musi uregulować kwotę podatku i podatnik ją ureguluje, ale musi również zapłacić ponad 4000 zł odsetek i z tym już się nie zgadza, ponieważ US nie odezwał się do niego od 1 wezwania z 2010 r. aż do wezwania z września 2013 r.
Czy podatnik może napisać do urzędu skarbowego wniosek o umorzenie odsetek ze względu na to, że urząd tak długo nie odzywał się w tej sprawie, a podatnik był przekonany, że sprawa jest już dawno wyjaśniona?
To, że sprawa jest załatwiona podatnik mógł być przekonany po tym, że za rozliczenia za lata 2009-2012 nie miał żadnych wezwań do urzędu skarbowego.
W jaki sposób można się oprzeć na takim wyjaśnieniu pisząc pismo o umorzenie odsetek?
Czy podatnik dzwoniąc do urzędu skarbowego w sprawie wyjaśnienia jakiekolwiek sprawy i po otrzymaniu informacji od urzędnika, że sprawa jest wyjaśniona może zażądać potwierdzenia na piśmie, ze sprawy przedstawionej wyżej wynika, że rozmowa telefoniczna nie jest żadnym dowodem w przypadku jakichkolwiek wątpliwości?
08.01.13
Skomentowano 0 razy
Kompas Księgowo-Kadrowy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

Wyświetlanie listy artykułów

 
ZOBACZ TAKŻE

  • Rosną ceny usług ochroniarskich - firmy stawiają na automatyzację

    Obrazek do artykułu: Rosną ceny usług ochroniarskich - firmy stawiają na automatyzację

    Branża ochroniarska w Polsce sukcesywnie rośnie, chociaż jej rozwój hamują zmiany legislacyjne. Oskładkowanie umów-zleceń i podwyższenie stawki godzinowej przekłada się na wzrost kosztów usług ochroniarskich. Rozwiązaniem mogą być nowe technologie.... Więcej

  • Konsumenci nie chcą ograniczeń w e-handlu

    Obrazek do artykułu: Konsumenci nie chcą ograniczeń w e-handlu

    W niedziele 81 proc. konsumentów zdarza się robić zakupy przez internet, 72 proc. twierdzi, że dzięki temu ma więcej czasu dla bliskich - podała Izba Gospodarki Elektronicznej w opublikowanym we wtorek raporcie "Kochamy e-niedziele. Polacy o zakupach... Więcej

  • Świadczenie usług wyłącznie dla jednego kontrahenta

    Obrazek do artykułu: Świadczenie usług wyłącznie dla jednego kontrahenta

    Spełnienie określonych warunków powoduje wyłączenie wykonywanych czynności w ramach działalności gospodarczej - wyjaśnia Sławomir Liżewski, ekspert Kompasu Księgowo-Kadrowego Więcej

  • Obliczenie i pobranie podatku „u źródła”

    Obrazek do artykułu: Obliczenie i pobranie podatku „u źródła”

    W niektórych przypadkach od należności wypłacanych zagranicznym kontrahentom należy pobierać zryczałtowany podatek dochodowy, czyli tzw. podatek u źródła. Jak go obliczyć i gdzie wpłacić? Tłumaczy ekspert Kompasu Księgowo-Kadrowego. Więcej

  • Jakość obsługi ważniejsza od ceny

    Obrazek do artykułu: Jakość obsługi ważniejsza od ceny

    Firmy coraz częściej stawiają na customer experience, czyli zsumowane doświadczenia, jakie klient zyskuje z daną firmą we wszystkich możliwych kanałach kontaktu. Niezadowolony klient stosunkowo rzadko składa skargę, ale o negatywnych doświadczeniach... Więcej

Zapisz się na newsletter
Polecamy w oficjalnej księgarni
Wolters Kluwer Profinfo.pl

Najpopularniejsze

Lex Navigator dla firm