Przed zawarciem umowy przedsiębiorca jest zobowiązany udzielić konsumentowi jasnych, zrozumiałych i niewprowadzających w błąd informacji w języku polskim, wystarczających do prawidłowego i pełnego korzystania z produktu. W szczególności należy podać: rodzaj rzeczy, określenie jej producenta lub importera, znak bezpieczeństwa i znak zgodności, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Rzeczypospolitej Polskiej oraz, stosownie do rodzaju produktu, określenie jego energochłonności, a także inne dane wskazane w odrębnych przepisach. Natomiast jeżeli produkt jest sprzedawany w opakowaniu jednostkowym lub w zestawie, informacje, o których mowa powyżej, powinny znajdować się na produkcie lub być z nim trwale połączone. W pozostałych przypadkach przedsiębiorca jest obowiązany umieścić w miejscu sprzedaży informację, która może być ograniczona do rodzaju rzeczy, jej głównej cechy użytkowej oraz wskazania producenta lub importera rzeczy.
Najpóźniej w chwili podjęcia decyzji przez konsumenta, co do kupna rzeczy, przedsiębiorca ma obowiązek w sposób jasny i czytelny poinformować o: głównych cechach świadczenia, swoich danych identyfikujących, łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami, sposobie i terminie spełnienia świadczenia, stosowanej procedurze rozpatrywania reklamacji, odpowiedzialności za jakość świadczenia, treści usług posprzedażnych i gwarancji, czasie trwania umowy, sposobie i przesłankach wypowiedzenia umowy, funkcjonalności treści cyfrowych, interoperacyjnościach treści cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem. Ponadto, przedsiębiorca ma obowiązek uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne przedsiębiorcy.
Zobacz krok po kroku procedurę poświęconą obowiązkom przedsiębiorcy w umowach sprzedaży i przetestuj bezpłatnie program Navigator dla Firm>>>>>