Strona główna » Aktualności » Pierwsza pomoc dla małych i średnich firm

Pierwsza pomoc dla małych i średnich firm

08.09.17

Bezpłatna pomoc dla przedsiębiorców w trudnej sytuacji – to cel europejskiego projektu Early Warning Europe, realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Fundację Firmy Rodzinne. Do projektu zgłosiło się już 40 firm z całej Polski.

articleImage: Pierwsza pomoc dla małych i średnich firm fot. Thinkstock

Jak podkreślono w czwartkowym komunikacie, chodzi o to, by odpowiednio wcześnie zareagować na "niepokojące objawy pojawiające się w firmie", co daje duże szanse na to, by uratować ją przed dużymi stratami.

"Early Warning Europe daje szansę uzyskania dyskretnej pomocy od osób, które pokażą jak spojrzeć na problem z dystansem. Wymiana doświadczeń i szczere rozmowy oparte na wzajemnym zaufaniu i współpracy mogą pomóc przedsiębiorcy znaleźć wyjście z trudnej sytuacji" – wskazała, cytowana w komunikacie, prezes Fundacji Firmy Rodzinne Katarzyna Gierczak Grupińska.
W ramach projektu, jak poinformowały organizacje, właściciele firm otrzymają pomoc ze strony profesjonalnych diagnostów oraz doświadczonych przedsiębiorców – specjalistów z różnych dziedzin. "Ich zaangażowanie oraz wiedza okażą się niezbędnym wsparciem w znalezieniu rozwiązań dla firmy, która znalazła się w trudnościach oraz w uniknięciu ich negatywnych skutków. W projekt jest obecnie zaangażowanych 30 mentorów, doświadczonych przedsiębiorców, którzy bezinteresownie wspierają właścicieli firm przechodzących trudne chwile" - napisano w komunikacie.
Dodano, że przedsiębiorca zgłaszający się do projektu może liczyć na bezpłatne konsultacje z psychologiem, finansistą czy prawnikiem. "Udział w Early Warning daje szansę na zdiagnozowanie sytuacji w firmie i wspólne wypracowanie dla niej nowego planu działania" - wskazano.
 
Według PARP i Fundacji Firmy Rodzinne, udział w projekcie może wziąć każda osoba prowadząca małą lub średnią firmę. "Pierwszym krokiem jest kontakt z konsultantem PARP, który pełni rolę lekarza pierwszego kontaktu, diagnozując przyczynę problemu oraz przeprowadzając z przedsiębiorca? pogłębiony, dyskretny wywiad na temat jego sytuacji" - poinformowano.
W prostych przypadkach konsultant udzieli doraźnych wskazówek przez telefon. Jeśli problem będzie poważniejszy, przedsiębiorca zostanie skierowany do specjalistów z odpowiednich dziedzin.(PAP)
08.09.17
Skomentowano 0 razy
Średnia ocena artykułu (oddanych głosów: 0)

 
ZOBACZ TAKŻE

Zapisz się na newsletter
Polecamy w oficjalnej księgarni
Wolters Kluwer Profinfo.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE