Polska znalazła się w tegorocznym rankingu Banku Światowego tuż za Francją i przed Hiszpanią, wyprzedając pozostałe gospodarki centralnej Europy (Czechy, Słowację i Węgry). Pierwsze miejsce na świecie zajął Singapur,  tuż za nim uplasowały się Nowa Zelandia, Hongkong i Dania.
Raport Doing Business na 2015 r. wskazuje, że w Polsce jest coraz łatwiej założyć nową firmę (np. dzięki zniesieniu wymogu rejestracji działalności gospodarczej w Państwowym Inspektoracie Pracy), uproszczono też np. przekazywanie majątku (dzięki wprowadzeniu procedur umożliwiających załatwienie formalności on-line oraz obniżeniu płatności notarialnych). Ponadto Bank Światowy odnotował  ułatwienia w handlu transgranicznym oraz pozyskiwaniu zezwoleń na budowę, a także zmniejszenie kosztów pozyskiwania energii elektrycznej.
– Wysoka pozycja Polski w najnowszym raporcie Doing Business jest odzwierciedleniem naszych działań, ograniczających bariery administracyjne – ocenił minister finansów Mateusz Szczurek. Przypomnę, że dwa lata temu jedną z głównych konkluzji raportu Banku Światowego było stwierdzenie, że Polska najszybciej na świecie przeprowadza reformy ułatwiające prowadzenie biznesu. Ten proces cały czas jest kontynuowany,  co widać w tegorocznym rankingu. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że zostało jeszcze sporo do zrobienia – stąd zapowiedzi zmian w expose Pani Premier, które będziemy systematycznie wprowadzać – dodał minister.
W kategorii „handel transgraniczny" Polska awansowała w stosunku do ubiegłego roku o 5 pozycji. W raporcie doceniono zwłaszcza skrócenie odprawy towarów w portach morskich do jednego dnia, co jest bardzo dobrym wynikiem w porównaniu z wieloma innymi krajami. Aby to osiągnąć, Służba Celna, uwzględniając specyfikę odpraw morskich, wdrożyła nową usługę „odprawę przed przybyciem". Daje ona przedsiębiorcom możliwość przekazania w zgłoszeniu celnym informacji dotyczących przesyłki jeszcze przed dostarczeniem towaru, co znacząco przyspiesza odprawę celną. Jest to element zainicjowanego przez Służbę Celną rozwiązania w polskich portach morskich, polegającego na przeprowadzeniu wszystkich czynności urzędowych, niezbędnych do dopuszczenia towaru do obrotu (przez wszystkie służby), w ciągu 24 godzin od momentu przedstawienia towaru do kontroli granicznej (projekt porty24). Służba Celna także koordynuje ten projekt.
Jest to kolejna zewnętrzna, pozytywna ocena działań Służby Celnej po październikowym raporcie Komisji Europejskiej w ramach programu „Eurobarometr", dotyczącym elektronicznych usług. Polska Służba Celna zajęła tam pierwsze miejsce w kategorii wpływu usług elektronicznych na uproszczenie procedur celnych oraz w kategorii spowodowania obniżenia kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw.
Służba Celna konsekwentnie wdraża nowe usługi i ułatwienia dla przedsiębiorców, a tym samym sprzyja rozwojowi gospodarczemu kraju.