Polska Agencja Inwestycji i Handlu jest spółką akcyjną Skarbu Państwa, zajmującą się m.in. promocją polskich produktów i usług za granicą. Przyjęty przez Radę Ministrów projekt ustawy zakłada, że Agencja ma być główną instytucją odpowiedzialną za działania promocyjne na rzecz polskich przedsiębiorców oraz za wspieranie polskich przedsiębiorców za granicą, jak i na terytorium RP. Tym samym przejmie ona główne zadania realizowane obecnie przez wydziały promocji handlu i inwestycji, funkcjonujące przy polskich ambasadach i konsulatach. Wydziały te mają być zlikwidowane w terminie 36 miesięcy od wejścia w życie nowych przepisów.

W zakresie promocji polskiej gospodarki Agencja będzie mogła udzielać pomocy finansowej związanej z realizacją programów finansowanych ze środków unijnych lub innych źródeł zagranicznych. Będzie również oferować pomoc de minimis w celu promocji eksportu polskich przedsiębiorców.
 
Oprócz zadań z zakresu promocji polskiej gospodarki, których przykłady są podawane w projekcie, Agencja będzie mogła wykonywać zadania z zakresu administracji rządowej, wynikające przykładowo z planów i programów przyjmowanych przez rząd lub ministrów.
 
Działalność Agencji ma być finansowana z dotacji podmiotowej, jak i dotacji celowych ze środków budżetu państwa. Agencja będzie mogła uzyskać status beneficjenta środków europejskich i korzystać z płatności pochodzących z budżetu środków europejskich przeznaczonych na realizację projektów finansowanych przez Unię Europejską.
 
W projekcie ustawy przewidziano 7-dniowe vacatio legis. Projekt będzie teraz przedmiotem prac Sejmu.